vrijdag 9 oktober 2015

Kastje naast eettafel (4/365)

Door mijn vorige opruim actie weet ik dat sommige plekken "kleefplekken" zijn. Je legt er even iets neer en gaat dan verder met wat anders. Dan bouwt het op en ziet het er te vol en rommelig uit.
Zo ook de bovenkant van het kastje naast de eettafel. 

De metalen cylinder is een daglicht lamp die ik gebruik bij tekenen, maar als ik niet teken kan hij natuurlijk gewoon in de kast worden opgeruimd. Er staan twee ontvangen Uit-bonnen waarvan eentje gebruikt voor Brugge, dus dit doosje kan weg. De andere is een Borrel-bon en die gaan we nog verzilveren. De kaarsen op het blaadje branden zeer ongelijk en zijn nooit aan. Ik deed ze weg. 
Ik vond nog elastiekjes, kapotte knikkers, papiertjes, de elastiekjes opgeruimd en de rest weg gedaan.  

Opnieuw de schikking gedaan en zo vind ik het weer leuk. Vanmiddag nog verse bloemen halen voor in de Franse groene vaas en dan is het kastje weer helemaal af. 
Nog steeds wel een een beetje te vol... maar alles wat er nu staat wil ik graag houden. Misschien verhuist het nog in huis... vooralsnog blijft het zo staan. De Matroesjka's vond ik vorig jaar, de giraf kreeg ik van mijn ouders, de penguïn is een aandenken aan mijn opa, de ene set waxientjes kreeg ik van een vriendin en de andere set van manlief. De quote maakte ik zelf "The Best is Yet to Come" en het vingerdrumstel en weerstation was een verjaardagscadeau.

Het andere deel van mijn opruimtijd zat in het uitpakken van een plastic bak met 'losse creatieve rommel' en het opbergen. Alle ansichtkaarten die ik tegenkwam heb ik in de bovenste lade van dit kastje gedaan. Met de oogst van gisteren heb ik zeer uitgebreide kaarten collectie.
De plastic bak was daarna leeg en die heb ik gebruikt voor ontvangen post die ik nog in mijn postalbum zal plakken. 

Dochterlief ruimde de bovenkant van haar ladeblok op.
Zoonlief is verder gegaan met zijn boeken uitzoeken. Hij gaat een boeken wandmeubel met zijn vader maken. Daardoor krijgt hij meer opbergruimte op zijn kamer. 
Manlief heeft de nieuwe gourmet set in de kast gekregen door de oude (kapotte) weg te doen en de plank anders te organiseren. Gelukkig heeft hij wél alle houten spateltjes bewaard, want je weet maar nooit wie die goed voor zijn ;-)

Ik wens iedereen een hele fijne opgeruimde vrijdag!

Xxx Enilie Xxx

2 opmerkingen:

  1. Ik moet wel glimlachen om die houten spatels, die zou ik nl. ook bewaren.
    Gaat het opruimen jou nu ook makkelijker af?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anita, ja eigenlijk wel. Gek he, maar er zit een zeker ritme in een kwartiertje per dag. Dan is het te overzien en als het langer is, is t niet zo erg. Dan maak ik het af of leg het als een stapeltje weg voor de volgende dag. Het gezellige hoekje in de serre is bijna 'leeg'. Ik moet alleen nog een andere plek verzinnen voor de doos met wol voor mn ripple deken. Misschien helpt een kleinere doos al ;-)

      Verwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!