zondag 16 juni 2013

Dag 220 - Feest in huis

Vandaag vieren we vaderdag, de verjaardag van manlief (7 juni) en de verjaardag van dochterlief (18 juni wordt ze 9 jaar).

Voor vaderdag zijn er cadeautjes geknutseld, bloemen gekocht en ik heb nog een aardigheidje voor hem. Voor mijn eigen pappa had ik mooie pioenrozen gekocht en gisteren al gegeven. Helaas is de vader van manlief 2 jaar geleden overleden, maar hij is in onze gedachten.

De keuken is aan kant, de eettafel is opgeruimd, de slingers hangen, buiten staat de tafel met stoelen klaar (want we gaan t lekker buiten vieren), de feestjurk en cadeautjes voor dochterlief zijn ingepakt. Maar ze krijgt vandaag alleen de feestjurk ;-)

Daarnet nog een was gedraaid, de droger aangezet, dus zometeen kan er gestreken worden.
En ik heb de drie ontkiemde stokrozen geplant, hopelijk redden ze het.

Zometeen nog de wc's even schoonmaken, de prullebakken legen en dan gaan we beginnen aan de hapjes. Valt allemaal mee deze keer, had geen zin om de hele dag in de keuken te staan. Dus we eten stokbrood met salades. Ik maak wat mozzerella/tomaat/basilicum spiesjes, kook nog wat eieren voor bij de salades ...
De taarten bakte ik gisteren samen met dochterlief, die moeten alleen  nog opgemaakt worden.

Dus eigenlijk wordt het een lekkere relaxte dag, met een paar gasten, we zijn met een klein gezelschap (ca 20p) dus dat is te overzien. We gaan vandaag vooral genieten!

Fijne zondag!

 


3 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier vandaag met alle feestelijkheden! En noem jij 20 man een klein gezelschap? Lijkt me nog best een hele club!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met alles en heel veel plezier, fijn mensen die gewoon vieren en niet zeuren maar gaan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!