dinsdag 4 juni 2013

Dag 210 - wassen, drogen, strijken...

Stond op het lijstje he...

En het wassen en drogen gaan me/ons prima af, maar het strijken... JAK...

Als de droger wordt leeggemaakt, vouw ik alles netjes op zodat ik zo min mogelijk hoef te strijken, maar soms proppen we alles in de mand en sjouwen het naar beneden wegens tijdgebrek om te vouwen. En hij staat ook wel 's nachts aan en wordt dan niet altijd op 'tijd' gezet zodat ik meteen nadat hij klaar is (dan dus 's morgens) kan vouwen. Dus dan kreukelt het fijn de hele nacht IN de machine...
En daar komt nog bij dat we een dochter hebben die verliefd is op rokken en jurken liefst met véél stroken en de werkhemden van manlief moeten natuurlijk mooi glad zijn, anders zit het niet lekker...

Dus... staan manlief en ik toch nog vaak te strijken. JAK...

Maar als ik dan de stapels gestreken goed zie, word ik daar toch ook wel weer vrolijk van.

Fijne dinsdag!

4 opmerkingen:

  1. Hoi Emilie, hier is strijken ook echt geen hobby hoor, maar het moet zo nu en dan toch even gebeuren. En ik strijk alles, nou ja, bijna alles. Maar we hebben maar een klein gezinnetje, geen kinderen meer thuis, dus er is nooit zo heel veel was...
    Ik wens je een mooie dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd voer voor gesprek, de was en de strijk.
    De was is eigenlijk net een huisdier, een soort gezinslid. Het woont bij je in huis en je hebt er werk van. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik strijk zo min mogelijk... En dat gaat steeds beter, overhemden hang ik vrij nat aan de lijn, gaat prima! Je geniet toch ook wel een beetje van het mooie weer he?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook wat ken ik dit bah die strijk. Ik heb er gewoon echt een hekel aan en doe het liefst dit San ook zo min mogelijk. Maar ja soms ontkom je er niet aan hé.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!