woensdag 5 juni 2013

Dag 211 - onkruid wieden

De voortuin is een doorn in t oog van manlief en mijzelf. 
We hebben last van onkruid dat maar niet uit de voortuin wil vertrekken. 
Vandaag dus maar weer eens zover mogelijk de wortels verwijderen, want de op de plekken van de vorige sessie komt -tot nu toe - weinig terug.. Zouden we uiteindelijk gaan winnen? 

Eerst het grove werk en alle onkruid met de hand verwijderd. Oei - de groenbak zit nu al bijna vol... 
Dan de struik gesnoeid, die weer uitloopt maar waarvan al het dode hout nog weg moet. Dan maak de aarde los en haal achtergebleven wortels weg. 
Na een uur heb ik pijn in mn rug, maar ziet het er al een stuk beter uit!
Zo, nu eerst koffie. 
Vanmiddag met de kinderen samen verder. Dan kunnen ze meteen daarna zaadjes planten van de 'vrolijke zomermix'!
En ik ga een klaproos met ze halen bij t tuincentrum. 
Wie weet wat we nog  meer ontdekken ;-)

Best leuk in de tuin werken!

3 opmerkingen:

  1. Pfff ja hier moet en ook nog gebeuren maar heb er echt de PDF niet voor. Wie weet is manluef zo aardig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gelukkig hoort in de tuin werken er voor mij niet bij......ik ehb daar echt een hekel aan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jah het is leuk in de tuin werken als je goed gezond bent. hihi, je rug, je knieen pffff
    ik zou eigenlijk een tuin op sta hoogte willen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!