maandag 29 april 2013

Dag 173 - hoe doe jij je huishouden?

Tja ik kan het wel uitstellen, maar het moet toch gebeuren...
Hebben jullie dat nou ook? Doe je het huishouden ' erbij' .. Of wordt er meer met structuur opgeruimd, de ene dag stoffen en stofzuigen, een andere dag vloer dweilen...?

Vandaag heb ik een vrije dag, dus dat betekent eerst de keuken opgeruimd, vaatwasser leeg, ook onder het aanrecht opgeruimd (flessen, papier en plastic) en de keukenvloer een sopje.

Dan de woonkamer, restje strijk gestreken, alles op stapels naar persoon gesorteerd en meteen naar boven gebracht. De strijkplank en -bout opgeruimd. Dat toont fijner.
Salontafel opgeruimd, bos rozen mooi neergezet, gezellig!

En net in de serre, de tafel opgeruimd - alle knutselspullen bij elkaar verzameld en een handiger systeem bedacht, want ik groei met de spullen uit alle dozen, blikken en bakjes ;-)
Alles in de computerkast opgeruimd.
En met manlief gepraat over een kast voor mijn knutselspullen - hij wil hem zelf gaan maken!

Samen geluncht en ik wou daarna nog even de stofzuiger door de woonkamer halen, maar toen kwam mijn moeder al. Want ik ruimde op voor haar...  vind ik leuker als ze gezellig thee komt drinken. Dat ze niet in de rommel zit!

En vanmorgen ook nog tijd gehad om de wijkkrant bij de drukkerij op te halen en gewone boodschappen te doen. Met mam de kranten naar wijk zitten uittellen. Die komen de bezorgers begin van de avond ophalen. Was leuk om samen te doen.



Fijn zo'n verplichte vrije dag. Zou ik vaker moeten doen. Gewoon een dag vrij nemen om huishouden te doen.

Hoe doe jij  je huishouden eigenlijk?




1 opmerking:

  1. Haha opruimen voor je moeder, waar heb ik dat vaker gehoord. hihi. Ik doe het eigenlijk ook altijd wel even.

    Het huishouden op zich. mmm Ja ik zou er meer regelmaat in moeten hebben, maar doe het nu net zoals het uitkomt. De geen vaste dagen zeg maar. Hierdoor liggen sommige dingen dan waarschijnlijk ook wel iets te lang, maar ja. Misschien veranderd het nog een keer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!