vrijdag 8 maart 2013

Dag 120 - Neem je tijd voor jezelf?

Donderdagen zijn altijd druk, maar ik héb de kinderen naar school gekregen mét broodtrommel, drinken en fruit, ik ruimde de papierboel op en schreef het opruimblog.
Zette de keuze voor het glutenvrije gerecht van de week op mijn kookblog.
Schreef kaartjes aan (blog)vriendinnen en voor Postcrossing en deed ze op de post
Werkte op m'n werk tot 17u.
Manlief haalde de kinderen bij de BSO.
We kookten gezamenlijk, terwijl zoonlief de typecursus, en dochterlief viool speelde.
We aten gezamenlijk een heerlijke Chinese maaltijd en de kinderen aten een toetje.
We bekeken TapZoo op de iPad en bekeken de agenda's van de kinderen voor huiswerk en afspraken.
We brachten ze rond 19.45u naar bed.
Ik haalde de droger leeg, zette een nieuwe was aan.
Maakte met manlief samen ons bed lekker fris op. Die daarna ging slapen, want hij had een hele vroege dienst vanmorgen.
Toen wou ik op de bank voor de tv gaan hangen en misschien een paar toeren breien.
Maar nee, eerst even het strijkgoed doen, dit kon ik grotendeels opvouwen - scheelde weer strijk..
Moest ik nou nog administratie doen? Oh ja, een aantal betalingen inplannen...
Nog iets? Oh ja, alleen een laatste hand aan het hart voor Een Hart per Week en foto's gemaakt.
Nog even de keuken opgeruimd en het 10-minuten rondje door de kamer gedaan.
Ondertussen was het 22.30u en wou ik eigenlijk wel gaan slapen...
Toch nog maar een aantal toeren aan de trui voor zoonlief breien (rechte tricot-steek). Maar hoort dat zo te krullen? Wat breidt dat irritant, nou ja, hopelijk wordt het gaandeweg minder krullerig... Hij wou liever de trui dan de sjaal krijgen. En dat snap ik wel, de sjaal was meer oefenen voor mij :-) Maar die trui is nog mega veel werk. Nu ja, we zien wel hoever ik kom.

Dus ik zou lekker de Flow gaan lezen... Maar er kwam weer vanalles tussen.
Even tijd voor mezelf, maar wanneer dan....?

Herkennen jullie dit, of némen jullie die tijd?

Mocht je inspiratie nodig hebben....

www.abrightnewworld.nl

3 opmerkingen:

  1. dank je wel voor de tip van marktplaats, ik ehb het boek meteen besteld. Valt ook je leuke post hier opd e mat. dank je wel, het is zo leuk om zomaar leuke post te krijgen. Je waar is wally kaart staat hier nog steeds voor het puzzelen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een hele goeie vraag.
    Ik ben heel slecht in het nemen van een moment voor mezelf. En mezelf belonen voor het opruimen van een kastje, daar kan ik nog niet zonder schuldgevoel van genieten. Een ontluisterende ontdekking van het opruimproject.
    Mooie poster!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ja heel herkenbaar. Lezen.doe ik eigenlijk nooit omdat ik de rust er niet voor heb alleen op vakantie. Crea dingen alleen als het iets brengt zeg maar. Steeds als ik even ga zitten denk ik weer iets. Al moet ik zeggen bloggen en de blogs lezen van andere is toch wel een beloning vind je niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!