woensdag 6 februari 2013

Dag 90 - eerste kwartaal zit er op

Nou, wie had dat verwacht, ik hou het gewoon al 90 dagen vol om een kastje of laatje op te ruimen of een ander klusje in huis te doen en er elke dag over te bloggen. Dat laatste vind ik nog het meeste knap van mezelf, want het kost ook best tijd om het op te schrijven.
Ondertussen bedenk ik van te voren wat ik die week wil aanpakken en bereid ik som blog-berichtjes voor. Maar ja, ik moet de acties nog wel 'even' doen natuurlijk en foto's maken, plaatsen, checken op tekstfoutjes, etc. Maar goed, dan heb ik wel een leidraad bij het opruimen en dat scheelt weer. Ook de lijst van Dag 66 heeft geholpen. Er zijn al veel van die acties de afgelopen maand gelukt, gelukkig.

En ik kan vertellen dat er wel nog spullen op kleefplekken blijven liggen, vooral het aanrecht en de eettafel zijn beruchte plaatsen. Maar het opruimen gaat nu een stuk sneller omdat alles een eigen plekje heeft en iedereen in huis eigenlijk ook wel weet dat het meteen opgeruimd 'had moeten worden'. Dus de weerstand is grotendeels weg.
Daarnaast ben ik erg blij met de verandering in de woonkamer/serre. Ik zat al vaak in de zwarte stoel, gezellig met kaarsjes aan. Tenminste als ik de kans krijg en er geen katten liggen.... haha

Maar goed, terug naar het opruimen en de klusjes in huis.
Wat zijn er nog voor acties over? Ik ben in gedachten mijn huis doorgegaan en heb de lijst chronologisch aangepakt. Buiten (schuur/tuin) begonnen en toen langs de twee trappen naar zolder. Er zijn dus al veel dingen van de lijst van Dag 66 opgeruimd, maar er zijn ook dingen bijgekomen, want ik heb de klusjes uitgebreid met opknappen/schilderen (is na 10 jaar weer nodig) en ik heb het lijstje bewust specifieker gemaakt, dan heb ik een beter idee wat er nog moet gebeuren. De komende tijd ga ik aan de plakboeken besteden. Dat schept een hoop ruimte in de buffetkast en daar moet ik al die wol kwijt natuurlijk... ondertussen past het allemaal al niet meer in die ene la - what was I thinking...
Onderstaande lijst begon met 35 punten en wordt steeds langer met de dingen die ik voor me uit heb lopen schuiven omdat het niet in 1x af kan komen.... zoals bijvoorbeeld de tuin of de plakboeken. Gelukkig heb ik nog 275 dagen om alles voor elkaar te krijgen...!
  1. de schuur - links: kasten leegruimen, schoonmaken, nieuwe indeling kasten, inruimen
  2. de schuur - rechts: kasten leegruimen, schoonmaken, nieuwe indeling kasten, inruimen
  3. de schuur - vriezer ontdooien
  4. de schuur - door manlief gevangen makrelen (laten) roken (liggen nu in de vriezer)
  5. de tuin - onkruid/oude planten eruit, nieuwe beplanting erin
  6. de tuin - blokhut - dakbekleding vervangen (manlief)
  7. de tuin - blokhut - planken opruimen
  8. de tuin - oude motor eruit (manlief)
  9. de tuin - nieuwe schutting plaatsen (manlief)
  10. de voortuin - links onkruid/oude planten eruit, nieuwe beplanting  erin
  11. de voortuin - rechts onkruid/oude planten eruit, nieuwe beplanting erin
  12. het halletje - lik nieuwe verf op muren / houtwerk
  13. de woonkamer - plakboeken een andere plek geven
  14. de woonkamer - vaste wandkast anders inrichten
  15. de woonkamer - plakboeken maken - jaarplakboek 2008 (starten met plakken)
  16. de woonkamer - plakboeken maken - jaarplakboek 2009
  17. de woonkamer - plakboeken maken - jaarplakboek 2010
  18. de woonkamer - plakboeken maken - jaarplakboek 2011
  19. de woonkamer - plakboeken maken - jaarplakboek 2012
  20. de woonkamer - plakboeken maken - jaarplakboek 2013 (foto's laten afdrukken van januari)
  21. de woonkamer - plakboeken maken - vakantie Barcelona
  22. de woonkamer - plakboeken maken - vakantie 2012
  23. de woonkamer - plakboeken maken - vakantie Kreta (afmaken)
  24. de woonkamer - plakboeken maken - vakantie Egypte
  25. de woonkamer - plakboeken maken - welke vakantie moet er nog meer?
  26. woonkamer - tv kastje opruimen - dvd collectie bekijken - wat kan er richting ruilsite?
  27. woonkamer - wand boven tv - wat moet daar hangen?
  28. woonkamer - wat hangen we boven de bank?
  29. keuken - keukenkraan lekt (laten) maken
  30. keuken - kastje met schoonmaakartikelen opruimen
  31. keuken - koelkast/vriezer ontdooien
  32. keuken - lade onder oven
  33. keuken - lade met de bakspullen
  34. serre - kattenluikje (laten) plaatsen
  35. serre - werkplek manlief opruimen (is hij zelf mee bezig)
  36. serre - bovenkant witte kast opruimen
  37. serre - witte kast opruimen
  38. serre - kastje links naast de eettafel
  39. toilet - randje boven toilet anders inrichten
  40. trappenhuis - muur/trap schilderen
  41. trappenhuis - leuning maken (manlief)
  42. trappenhuis - muurschildering ontwerpen
  43. trappenhuis - muurschildering aanbrengen
  44. overloop - muur schilderen
  45. overloop - gangkast opruimen
  46. overloop - 5 deuren schilderen
  47. badkamer - luxaflex vervangen
  48. kinderkamer - witte kast - kleding voor skiƫn en manlief uitzoeken
  49. kinderkamer - witte kast - bedopmaakspullen / speelgoed uitzoeken
  50. kinderkamer - witte kast - kleding / speelgoed uitzoeken
  51. kinderkamer - witte kast - kinderkleding (te klein) en huidig uitzoeken
  52. kinderkamer - welk speelgoed kan een andere bestemming krijgen?
  53. slaapkamer - kleding van mijzelf uitzoeken
  54. slaapkamer - oude kinderkleding (uit mijn eigen jeugd) uitzoeken (wat kan dochterlief aan..)
  55. slaapkamer - hoekje links naast de boekenkast opruimen (wat staat er eigenlijk?)
  56. slaapkamer - muur met schilderijen aanpassen
  57. slaapkamer - luxaflexen schoonmaken
  58. slaapkamer - cd's uitzoeken
  59. dakterras - schoonmaken (na de winter weer nodig!) en planten vervangen
  60. trappenhuis - muur/trap schilderen
  61. trappenhuis - spijlen van het trapgat schilderen
  62. zolder overloop - linnenkast (is stuk) uitruimen, andere plek voor spullen vinden of een nieuwe kast kopen...
  63. zolder overloop - potten verf uitzoeken (manlief al mee gestart maar er kan meer weg)
  64. zolder overloop - boeken op boekwinkeltje zetten of naar kringloop brengen.
  65. kinderkamer - welk speelgoed kan een andere bestemming krijgen?
  66. kinderkamer - luxaflex schoonmaken
  67. logeerkamer - kerstspullen naar de vliering (manlief)
  68. logeerkamer - wat ligt er eigenlijk achter dat schot?
  69. vliering - kunnen er spullen weg?
  70. dakkapel tuinkant - schoon (laten) maken
  71. dakkapel straatkant - schhoon (laten) maken
  72. dakkapel straatkant - luik laten plaatsen

4 opmerkingen:

  1. Poef wat een lijst zo zeg, maar wel goed dat je alles opschrijft. Ik heb ook een to-do lijst gemaakt en gezellig in een fotolijst op mijn kastje in de bijkeuken gezet (zie mijn blog van vandaag) dat ga ik ook gewoon iedere week een klusje uit pakken om te doen. en dan daarna lekker afstrepen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb bewondering voor je ,maar wat een lijst ,ik begin maar eens met een paar laatjes ha ha ,jij sukses gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ai, ai, ai, wat en lijst! Leuk woord trowens kleefplekken, kende ik niet en ik heb ze ook niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor dat je het zo goed volhoudt. Ik echt een dikke pluim waard. Mag je trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!