maandag 18 februari 2013

Dag 102 - kleine klusjes

Afgelopen weekend deden manlief en ik kleine klusjes.
Glas en papier naar de stort, salontafel opruimen, wassen draaien, droger en vouwen.
En de lampen boven de eettafel moesten worden vervangen. 't Zijn gewone peertjes en kater Bink ontdekt feilloos wanneer er eentje bijna stuk gaat... Hij gaat op de achterpoten staan, snuffelt even en tikt dan met z'n poot... Lampje is stuk.... Hoe doet 'ie dat..?
Zaterdag zat ik erbij met de krant. Ik had de lamp aangedaan (nog maar 3 van de 5 lampjes deden het... Bink komt op tafel, pikt een lamp uit en tikt - ja hoor kapot. Ik denk dat hij de bijna kapotte lamp hoort sissen, want dat geluidje was daarna weg ;-)
Dus de hoogste tijd voor nieuwe lampen. Ook maar meteen nieuwe lampen voor in kamer van dochterlief, boven de salontafel en een voorraadje voor in de afzuigkap in de keuken.
Ik heb ze gehaald met zoonlief in de bouwmarkt - leuk uitje!
Manlief heeft daarna alle lampen overal vervangen.

Dan nog de nieuwe keuken-vaatdoeken gewassen, gevouwen en in de kast gelegd. Alle oude doeken worden poetsdoek...

En omdat het aanrecht zo lekker leeg is, was er ruimte om het gootsteenkastje met schoonmaakmiddelen leeg en schoon te maken. Dan kan manlief hopelijk vandaag de lekkende kraan maken...



1 opmerking:

  1. Woww een boel gedaan zie ik en die kast ziet er weer lekker uit. Heerlijk he met al die nieuwe hand- en theedoeken.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!