dinsdag 18 december 2012

Dag 40 - post en postcrossing

Vandaag worstel ik me door de post heen en zorg ik dat de door mij ontvangen postcrossing kaarten allemaal zijn geregistreerd en van een foto voorzien.

In de post zitten vooral veel zaken die ik via internet 'even' moet regelen. Dat kost altijd meer tijd dan ik denk... zoals betalingen o.a. voor de bibliotheek, Visa, autoverzekeringen, maar ook inschrijvingen voor sport van de kinderen en een leuke voorstelling waar ik heen wil.

En postcrossing had ik in een eerder blog al eens uitgelegd, maar hier dan nog een keertje.
Als je het leuk vindt om ansichtkaarten te versturen en ontvangen, kan je een profiel aanmaken op de site. Je verstuurd dan naar een willekeurig (door de computer aan jou toegekend) adres een ansichtkaart. Als die kaart is ontvangen en geregistreerd, geeft de computer iemand op de wereld (die lid is van postcrossing natuurlijk) jouw adres en ontvang je een kaartje.
Het is erg leuk om te doen, ik heb o.a. uit Taiwan, Alaska, Duitsland, Tjechië, Italië kaartjes ontvangen. Met een persoonlijk verhaal erbij van de zender. Leuk om te versturen én leuk om te ontvangen.

1 opmerking:

  1. Ja, leuk is postcrossing. Ik ben een paar jaar actief geweest, maar sinds lange tijd niet meer. Ik heb zelfs nog twee adressen in mijn mailbox staan die een kaartje van me moeten *schaam*.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!