vrijdag 14 december 2012

Dag 36 - wat zit er toch in die lade?

Wie beslist eigenlijk wat er in mijn lade terecht komt...?! Het lijkt wel een verzamelbak voor alles waarvan de rest van de familie denkt "Geen idee waar dit hoort, doe maar bij mamma in haar la." Klinkt overigens precies hetzelfde als wat ze zeggen over mijn werkplek, dit is een computerkast in de woonkamer...

Tegen de kinderen zeg ik 1x in de maand, ruim jouw lade van de buffetkast eens op - want dan puilt hij uit van papieren, boekjes, schriften etc en krijgen ze hem bijna niet meer dicht of open. Maar tegen mezelf zeg ik dat niet zo vaak, terwijl mijn lade wordt gebruikt als opslag van alle leuke, interessante en familie activiteiten die we doen. Ook de postkaarten, kerstkaarten en andere zaken eindigen in die lade.


de lade kan nog nét dicht...
Bink en Suzy
komen even kijken
Straks ga ik december 2007 inplakken, maar eerst nog een klusje doen: Mijn eigen lade opruimen. Eerst maar eens alles eruit. Wat een ratjetoe aan spullen zeg...
En als de lade leeg is, komen de katten even buurten...




Als je het dan zo ziet,
valt het eigenlijk nog wel mee
En dan kan het uitzoeken beginnen. Alle 'plakspullen' 2012 heb ik uitgezocht en in de maand-enveloppen gedaan. Hier kunnen dan later de foto's bij als voorbereiding op het inplakken. De bestelde foto's over 2012 zijn namelijk vorige week al binnen gekomen, maar zitten nog in hun verpakking... En wat gaat er dan terug in de lade?Niet zo heel veel gelukkig, o.a. mijn iPad, NintendoXL (ja ja, mamma wordt ook een dagje ouder..hihi), plakbandhouder, de familie agenda. En nu zorgen dat hij niet weer helemaal volgebouwd wordt.


Met die reden, maak ik een doos met deksel voor het verzamelen van de 'plakspullen 2012 / 2013' en daar moet iedereen maar aan wennen.

Daarna verder gegaan met het plakboek van 2007 en ik kan met vreugde melden dat het om 23.55u af was! Heb zelfs nog ruimte over in het plakboek om een start met 2008 te maken. En ik heb nieuwe lijm en plakboeken, dus we stomen gewoon door...






2 opmerkingen:

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!