zaterdag 8 december 2012

Dag 30 - 1e maand opruimen zit er op...

Dat voelt goed, de 1e maand opruimen in mijn eigen huis zit erop. En wat heb ik bereikt? Nou best veel gelukkig, want buiten dat ik elke dag een stukje extra opgeruimd heb, is het opgeruimde gevoel dat ik er aan over hou ook erg prettig!
Want als mijn huis minder rommelig is, ben ik zelf ook minder chaotisch.... 

En hoe staat het met de eettafel, salontafel, hoekje achter de deur, boekenkast, slaapkamer, keukenlades en de overloop...?
Ik heb de eettafel bijna elke dag leeg op het witte dienblad met kaarsen na.
Het hoekje achter de deur blijft opgeruimd en als de plakboekenactie is afgerond, kunnen de plakboeken de buffetkast in en de bladmuziek en toebehoren in de kist opgeruimd. Kwestie van tijd...
Dan de keuken, de lades zijn nog steeds mooi opgeruimd en iedereen kan ondertussen weer alles vinden, ik had een aantal veranderingen doorgevoerd :-). Ook het aanrecht blijft mooi opgeruimd.
Op de overloop staan nog wel een aantal tassen met 'plakspullen'.
De boekenkast op de slaapkamer is lekker schoon en alle boeken zijn zichtbaar, de slaapkamer zelf is ook geen opslagruimte van spullen meer. Nou heel eerlijk gezegd, staan er nog 2 tassen met boeken en een tasje met blokfluiten..? Dit laatste kan in de houten kist achter de deur bij de rest van de muziekdingen, maar ja dan moeten eerst de plakboeken eruit....
De boeken van mijn opa en mijn studie kunnen dus niet terecht bij De Slegte, maar ik zal een boekwinkeltje bij www.boekwinkeltje.nl of op www.ebay.nl openen en ze zo dan maar langzaam verkopen. 't Zijn sowieso geen boeken voor de Kringloopwinkel en ik zal ze zeker niet weggooien! Misschien kan ik ze bij de collectie dvd's en cd's bewaren die op www.mailmydisc.nl voor ruilen staan aangeboden. Gisteren heb ik nog een dvd kunnen opsturen aan iemand die er al lange tijd naar op zoek bleek te zijn. Altijd leuk om iemand blij te kunnen maken! Ik ben benieuwd welke dvd binnenkort mijn kant op komt!

ik zie de leuke beeldjes weer!
Ook gisteren nog opgeruimd, want de plakboeken lopen mooi door, maar wil toch ook iets opruimen... Dus was het kastje naast de eettafel aan de beurt. Dit is voor de knutselspullen van de kinderen, maar op de een of andere manier eindigt altijd alles erbovenop... Nu is het weer mooi leeg, is de 1e lade weer netjes en zijn de leuke houten beeldjes weer zichtbaar :-) De 2e en 3e lade moeten nog...

Waar zijn de handschoenen nou?
En omdat het hard sneeuwde was ik op zoek naar de handschoenen, mutsen en sjaals van de kinderen. Er stond nog een verzameltas op de slaapkamer en die heb ik omgekeerd op de salontafel, maar helaas geen handschoenen...
Met manlief het hele huis afgezocht naar de tas met skispullen - waar staat hij dan?? Uiteindelijk stond hij op dochterlief's kamer, gewoon in de kast waar we al hadden gekeken :-) En jawel, daarin zaten gelukkig de handschoenen en mutsen...!

Maar ja, waar is een handige plek voor die dassen, mutsen etc.? In de gangkast, zolang er nog geen leuke zwarte mand is gekomen voor op de kapstok (vandaag maar eens kopen). Voorlopig was het een mooie aanleiding om de bovenste plank van de meterkast op te ruimen... en toen ook het halletje, alle jassen weg die te koud zijn en daarna alle shawls en dassen in het tasje in de meterkast gedaan - handig! De verzameling schoenen uitgezocht en het ziet er weer netjes uit.
De zak met 2e hands kleding is ook weer voller met handschoenen, dassen en petjes die we niet meer dragen of die te klein zijn geworden. En ik heb nog 2 leuke tasjes (giraf en Nijntje) teruggevonden die onze kleine nichtjes geweldig zullen vinden. Die nemen we met Kerst voor ze mee, met leuke inhoud, voor onder de boom!
Ook maar meteen in de keuken het glas uitzocht en klaargezet bij de plastic-verzameltas die naar de stort kan, samen met de restanten van surprises, wat een karton is er gebruikt :-)
Vandaag maar een ritje naar de stort, dat ruimt dan weer lekker op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!