dinsdag 4 december 2012

Dag 26 - wat is een antiek boek waard?

Gisteren was een drukke dag, vroeg begonnen met werk, einde middag zoonlief uit de BSO gehaald en thuis gezamenlijk gegeten, de kinderen naar bed gebracht.

Om 20u begon mijn 'vrije tijd', had ik een rare kiespijn (koud deed zeer) en dacht toen "wat is er voor een klein klusje dat ik even kan doen voor ik naar bed ga..."
De foto's uitzoeken? Nee duurt te lang.
Een kastje opruimen? Nu even geen zin in.
Maar dit wel, met de iPad op schoot bezig gaan met het uitzoeken van de waarde van de boeken van mijn opa. Best interessant al die verkoop sites, maar ze spreken elkaar állemaal tegen qua waarde voor eenzelfde boek.
Ik heb bijvoorbeeld "Knaurs kostümbuch in Farben". Het is een 1e druk in het Duits (vertaald uit het Deens) uit 1954.
De vraagprijzen van verkopers variëren van 10 euro tot 100 euro.

Uiteindelijk heb ik de informatie van een zestal boeken bij De Slegte aangemeld. Ik ben benieuwd wat zij er voor waarde aan hangen....

Update 4-12-'12: Reactiemail van De Slegte: "Helaas, wij hebben geen interesse in de aangeboden boeken."

1 opmerking:

  1. Hoi Emilie,
    Ik zie dat jij ook pas begonnen bent met 'een kastje per dag'. Ik ben ook al een tijdje bezig, maar ik ben niet zo fanatiek in het bloggen(ook nog niet zo handig...maar dat komt wel).
    Voor ik met dit project begon, kon ik me niet voorstellen dat mensen ooit hun boeken wegdoen(zelfs als ze niet leuk zijn, houd ik al mijn boeken). Maar nu begint het bij mij toch te knagen...waarom zou ik boeken houden die ik niet leuk vind???? Dan kan ik er beter iemand anders blij mee maken. Ik ben nog niet zover dat ik ze daadwerkelijk weg heb gedaan, maar dat kan niet lang meer duren.
    Ik ga je volgen en proberen om wat vaker te bloggen.
    Groetjes, Karen van http://numoethetgebeuren.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!