donderdag 29 november 2012

Dag 21 - nog 10 vakken van de boekenkast....

Tja, de boekenkast blijft maar terugkomen...
Ik moet nog 10 vakken doorwerken en dan is hij weer helemaal schoon en opgeruimd...

Vanavond is het zover, er komt een dame uit Zeist boeken ophalen. Nu heb ik haar dinsdag beloofd, dat ze, naast die boeken, ook nog andere boeken kon bekijken. Maar de tijd heeft me ontbroken om daar actie op te ondernemen. Woensdag was ik druk met mijn surprise, boodschappen, de kinderen en een gezellig uitje met mijn vriendin (eten en bios).

En het gaat om de volgende vakken van de boekenkast waar mogelijk nog iets voor haar tussenzit... Ze komt om ca. 19u en ik ben om ca. 17.30u thuis van mijn werk. Dus dan ga ik nog even kijken voor haar.
Om een idee te geven wat er nog moet gebeuren, er zijn nog 10 vakken niet gedaan van de boekenkast. Maar of daar nog erg veel Nederlandse leesboeken uitkomen vraag ik me af... 


Vak 11 (van 20)
Vak 11 is het vak met reisboeken en kaarten, boeken over tuinen, mijn stad en vorige steden en een restantje kunst/leesboeken. De dubbelpocket van Inspector Lynley mag weg, maar de 2 antieke boeken van mijn opa over  tekenen blijven. De andere kunst/leesboeken moet ik even bekijken. Het Keramiekboek is leuk om te houden, maar de tuin/stedenboeken hoeven niet perse.
De reisboeken heb ik gedeeltelijk doorgelopen toen ik deze foto's nam en de campinggidsen van 1997, 2001 en een aantal stadsplattegronden uit die periode heb ik alvast maar weggedaan.

Vak 12 (van 20)
En dit is het vak met oude studie- en kunstboeken. Ik heb al een paar keer een opruimsessie van studieboeken/readers gedaan de afgelopen jaren en deze zijn daarvan overgebleven. o.a. een 1e druk van Gombrich, boek over Filmgeschiedenis, boek over Architectuur, boeken voor mijn scriptie, boek over Magritte, het Impressionisme. Ik denk dat alleen de boeken achter het leuke blikje uit Bretagne wegkunnen. Maar de rest stof ik af en reorganiseer ik. Magritte en Impressionisme (rechts) verhuizen naar het vak 'kunstboeken'. De deo naar de badkamer, het Egyptische kameeltje zal ik weer aan de hanger met nog 2 beestjes vastmaken, het blikje verhuisd naar een kinderkamer of wordt de knopenpot, het paarse potje met een kies van zoonlief zal ik voegen bij de rest van de tanden- en kiezenverzameling en de bruine pareo-gesp gaat richting de bijbehorende pareo :-)


Vak 13 (van 20)
Het vak daaronder bestaat uit antieke boeken van mijn opa. Hij was Referendaris bij het Rijk, hoofd van afdeling Binnenhuisarchituur. Onder zijn leiding werden de ambassades en ministeries in zijn tijd ingericht. 
Ik heb een deel van zijn boeken gekregen toen ik aan mijn studie begon. Ik zal ze doorlopen, want doelloos in de kast staan is ook zo zonde. Maar dat wordt nog een klus voor een relatieve leek, dus misschien is het beter dat ik op zoek ga naar een kunstboeken-antiquariaat die ze beoordeeld.

Vakken 14 en 15 (van 20)
Even de stoel weg voor de volgende foto.

Ook het vak daaronder zijn antieke boeken.
En een tijdschriftenhouder met mijn scriptie, ben benieuwd wat er nog meer in zit.

Het onderste vak zijn ordners met administratie en kinderknutsels. Ik heb de regels voor administratie opgezocht en aan de hand daarvan ga ik opruimen.

Want ik heb de 2 onderste vakken (je ziet rechts een klein stukje van het vak ernaast) voor ordners bestemd en ik heb nu 3 vakken in gebruik, dus er zullen er een aantal weg moeten...

Vanavond of morgen laat ik het resultaat zien!


Ze is net langsgeweest en heeft de hele stapel meegenomen! En ook nog een paar Engelse boeken die ik uitgezocht!! Ze is er heel blij mee en ik ben blij dat ze goed terecht komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!