donderdag 22 november 2012

Dag 14 - hoeveel tafelkleden heb je nodig...?

Vanmorgen had ik niet veel tijd, maar wilde wel een extra opruimklus doen.

Toen ik in gedachten de laatjes, plankjes en kastjes langsging die nog moeten, bedacht ik een hele volle plank... 
De collectie kleden..
Namelijk de enorme stapel tafelkleden en toebehoren die in de kast liggen. Deze hebben we in de loop der jaren verzameld omdat we zijn gewisseld van een ronde tafel die ook ovaal kon zijn, naar een langwerpige tafel die zeer lang kan worden (max 1.60m).

Dus we hebben ronde, ovale, vierkante, langwerpige kleden en zeer lange langwerpige kleden. Er lagen ook nog bijpassende servetten, aantal kerstkleden, een zwarte kussenhoes (bank), pannenlappen en een speelkleed wat je om de tafel knoopt.
 
Besloten dat er een aantal kleden meteen wegkunnen - van plastic, van papier, met vlekken die er niet meer uitgaan en ook niet meer voor de lappenmand te gebruiken zijn.
Dan een stapel die we niet meer gaan gebruiken en als speelkleed of voor lapjes gebruikt kunnen worden - op de trap naar boven gelegd.
En er zijn een aantal kleden + bijpassende servetten die terug naar mijn moeder gaan, omdat ik daarover niet wil beslissen... Ik heb ze in de doos 'overleg met mam' gedaan bij het zilveren bestek (zie blog dag 13 - keukenlade).
En de pannenlappen heb ik in de keuken opgehangen - staat heel leuk! :-)

Daarna alle kleden weer op de plank  gelegd en dan ziet het er zo uit:

De plank was propvol en zo ziet het er nu uit! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!