woensdag 21 november 2012

Dag 13 - keukenlades


De woensdag is mijn parttime dag. Dus tijd om op te ruimen. Maar.... eerst alle hoekjes en plekjes even nalopen die ik al gedaan heb, dus het hoekje achter de deur, maar 1 vestje richting trap verhuisd en 1 tijdschrift in de lectuurbak gelegd - check. En dan het aanrecht - die had ik vanmorgen al opgeruimd na het ontbijt maken - check, papierbak geleegd in de papiercontainer buiten - check.

Maar dan de eettafel... die ga ik nu maar even doen.

Hoe krijgen we het voor elkaar om dat weer zo te laten opstapelen....

Heel veel oud papier richting papierbak, boeken bij de boeken, iPad naar zijn plekje, huiswerk naar zijn plekje, voucher voor concert en kaart van Postcrossing in het kaartenrek en ... Klaar!

Maar ja, dit is niet wat ik van plan was qua opruimen vandaag... dat is namelijk de besteklade. Er ligt vananlles wat er niet in hoort, dus.... aan de slag.

Ik heb ooit het zilveren bestek van mijn oma gekregen en dat is steeds mee verhuisd, maar we gebruiken het nooit... En het bestek van de kinderen, wat doen we daarmee... Vanmiddag met mijn lief samen alle onbegrepen stukken maar even langs gaan en samen beslissen dan wat er mee gebeurt, naar de kringloop of in het ronde archief ...


Zat dit allemaal in die lade...?
Verroeste en/of kapotte spullen gaan sowieso meteen de prullebak in. En als ik dan toch bezig ben, doe ik ook meteen maar even de ander lade. Daar lagen nog zaken in die hoorden bij de andere kant en vice versa overigens.

Ook maar meteen een pan en deksel, twee borden (stuk) en de oude, versleten broodplankjes van de kinderen weggedaan.... om die laatste moest ik wel even slikken...


En zie hier twee mooie lades:







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert op mijn blog!